Din webbläsare stödjer inte JavaScript eller så har det stängts av. Denna webbsida kräver JavaScript för att fungera.

Du använder en gammal webbläsare som kan innebära att vår webbplats inte fungerar optimalt. Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare

Logga in

Skapa konto för att logga in

Skapa konto

Kontakta oss

Vår Kundservice svarar på frågor om din nuvarande eller kommande lottprenumeration, våra bingospel och skraplotter, vinster, andelar och annat.


När går det snabbast att komma fram till Kundservice?




Vanliga frågor

  • Hur gör jag för att köpa en eller flera lotter?

    Önskar du köpa en eller flera lotter så kan du göra det direkt här via postkodlotteriet.se
    Du hittar aktuella erbjudanden under fliken Erbjudanden

    Självklart kan du även göra det via vår kundservice. Du når oss, på telefonnummer 0771-22 55 22, alla helgfria vardagar mellan klockan 08:00 och 18:00.

    beställa lägga till utöka lottantal
  • Hur gör jag för att avsluta en eller flera lotter?

    Önskar du minska ditt lottantal eller avsluta din prenumeration så är det snabbaste sättet att ringa in till vår kundservice. Du når oss, på telefonnummer 0771-44 55 44, alla helgfria vardagar mellan klockan 08:00 och 18:00.

    Betalar du din prenumeration via kortbetalning, och har ett spelkonto, kan du även själv göra förändringen under fliken Inställningar på Mina sidor.

    säg upp säga upp annullera ta bort sluta med upphöra
  • Hur registrerar jag mitt autogiro?

    Om du har internetbank kan du registrera ett så kallat e-medgivande. Följ instruktionerna på din internetbank. Som betalningsmottagare anger du Svenska PostkodFöreningen och som betalarnummer anger du ditt personnummer med 12 siffror.

    Du kan även ladda ner en blankett för autogiromedgivande här.

    Vill du registrera ditt autogiromedgivande genom ett mobilt BankID så kan du göra det under Inställningar på Mina sidor. Du hittar det under betalsätt.

    Om du gör ditt autogiromedgivande skriftligen behöver vi även få med ditt clearingnummer. Clearingnumret är 4 siffror.

    Är du kund i Swedbank kan ditt clearingnummer vara 5 siffror. Då tar du bort den femte siffran.

    Exempel:
    Istället för 8314-5 skriver du 8314.


    Har du Nordea personkonto, där ditt kontonummer är ditt personnummer, är ditt clearingnummer 3300.

    Swedbank handelsbanken seb ica-banken forex länsförsäkringar bank danske bank sparbanken
  • När får jag min vinst i Lotteriet?

    Vinster ska vara dig tillhanda inom fyra veckor från presentationsdatumet.

    Betalar du via autogiro sätts pengarna in på det konto som autogirot är kopplat till. Vid annat betalsätt sätts vinsten in på det konto som vi har registrerat, detta kan du ange under fliken Inställningar på Mina sidor. Saknar vi ett kontonummer att sätta in vinsten på betalas den ut via avi.

    Du kan även välja att få dina 160 kronors lottvinster insatta direkt på ditt spelkonto, det gör du via fliken Inställningar under Mina sidor.

    När sätts vinsten in när sätts pengar in vinstutbetalning när får jag mina pengar
  • Varför har ni dragit två gånger från mitt konto med bara några dagars mellanrum?

    Vår betalningsrutin innebär att vi gör ett första försök att dra betalningen runt den första bankdagen i månaden. Om vi inte kan dra avgiften då gör vi ett nytt försök runt den 25:e i månaden. Detta kan resultera i att vi gör en dragning i slutet av månaden och sedan en ny dragning första bankdagen månaden därpå.

    Har du nyss gått med i Lotteriet eller valt att utöka ditt lottantal i mitten av en månad så dras den första betalningen för din nya beställning i slutet av månaden. Den första bankdagen månaden därpå så dras avgiften för nästkommande månadsdeltagande och då för alla dina lotter.

    Dragit dubbelt dubbeldragning dubbeldebitering debiterat dubbelt tagit för mycket pengar
  • Jag har flyttat, vad gör jag?

    Du bör snarast ta kontakt med oss på Kundservice för att uppdatera din adress så att vi kan flytta över dina lotter till den nya adressen. Givetvis behåller du alla andelar när lotten flyttas över och ett nytt lottcertifikat med dina nya lottnummer skickas ut.

    Ditt lottnummer ändras per automatik från och med nästa fakturerade period när vi fått besked om adressändringen från dig eller genom automatiska uppdateringar.

    Läs gärna mer i Allmänna Villkor, paragraf 5.

    Jag flyttar vad gör jag vid flytt jag byter adress adressbyte adressändring


Besök vår FAQ för fler frågor och svar.

Postadress prenumerationer

Svenska PostkodLotteriet
FRISVAR 204 600 92
110 01 Stockholm

Postadress ordinarie brev

Svenska PostkodLotteriet
Box 193, 101 23 Stockholm
Fax: 08-662 58 70

Adresserade utskick

Vill du inte ta del av våra utskick kan du enkelt ställa in detta under Mina sidor. För dig som inte är kund är det bara att klicka här.