Tryggare inloggning med BankID

Från och med 31 oktober behöver du BankID för att logga in på postkodlotteriet.se. Du kan då inte längre logga in med e-postadress.

Att öka säkerheten ytterligare är ett krav i den nya spellagstiftningen som träder i kraft från årsskiftet. Vi har valt BankID som är den allra säkraste metoden eftersom vi värnar om din integritet och trygghet. BankID är dessutom enklare – du behöver inte memorera något lösenord. Om du inte redan har BankID beställer du det hos din bank. Exakt hur du beställer ditt BankID skiljer sig åt mellan olika banker. Hos vissa banker krävs ett personligt besök på bankkontoret där du legitimerar dig med godkänd svensk ID-handling, medan du hos andra kan logga in på din Internetbank och beställa det direkt. Du kan läsa mer på din banks webbsidor. Här finns länkar till några av de vanligaste bankerna:

https://danskebank.se/privat/digitala-tjanster/ovriga-tjanster/mobilt-bankid

https://www.handelsbanken.se/sv/privat/digitala-tjanster/mobilt-bankid

https://www.icabanken.se/digitala-tjanster/saker-identifiering/mobilt-bankid/

https://www.lansforsakringar.se/privat/bank/bankid/

https://www.nordea.se/privat/produkter/mobilbank-internetbank/mobilt-bankid.html

https://seb.se/privat/verktyg-for-din-ekonomi/mobilt-bankid

https://www.swedbank.se/privat/digitala-tjanster/mobilt-bankid.html

Gör gärna vårt självtest och läs om vår syn på spelansvar.

Spelar du för mycket? Ring Stödlinjen 020‑81 91 00

Spel för dig över 18 år

Lotterilicens beviljad för
Svenska Postkodföreningen
Box 193, 101 23 Stockholm
Org.nr: 802416‑1146
Tel: 08‑509 270 00

Vi stöder Reklam­ombuds­mannen för etisk reklam.

Sper företräder spelbranschen i Sverige

ISO 27001-certifierade

Vi använder cookies. Läs mer