Villkor för tävlingen
Grannens dag-tävling 27/9-31/10 2024
1. Tävlingen anordnas av Svenska Postkodföreningen, org.nr 802416-1146 (”SPF”), innehavare av spellicens för Svenska Postkodlotteriet (”Postkodlotteriet”) vars drift sköts av Svenska Postkodlotteriet AB, org.nr 556375-6328, (”SPL”).
Allmänna tävlingsvillkor
2. Deltagaren accepterar alla bestämmelser i dessa villkor. Observera att deltagaren ska vara 18 år och bosatt i Sverige samt ha ett giltigt kundnummer hos Postkodlotteriet. Kundnumret kontrolleras genom de uppgifter som uppges i formuläret.
3. Anställda inom SPL, SPF och Svenska Postkodlotteriets Stiftelse och dem närstående personer får inte delta i tävlingen.
4. Vinnaren kommer att bli kontaktad personligen via e-post. Vi samlar in förnamn, efternamn, e-postadress samt kundnummer.
5. Vinsten består av ett (1) Superpresentkort á 1000 kr per vinnare. Tio (10) vinnare utses och meddelas via e-post ca två veckor efter avslutad tävling.
6. För att ha chans att vinna behöver deltagaren uppnå minst 50 poäng i Grannens dag-spelet samt därefter skriva en motivering.
7. Vinnare utses, om inte annat anges, av en jury bestående av anställda hos SPL. Juryns beslut kan inte överklagas och behöver inte motiveras.
8. Samtliga vinnare presenteras på Postkodlotteriet.se under Mina sidor med för- och efternamn samt vinst. Presentationen finns tillgänglig i 4 månader.
9. En och samma deltagare kan endast vinna en gång.
10. Om SPL, efter 5 arbetsdagar från det att vinnaren är utsedd, inte har fått tag på vinnaren genom de kontaktuppgifter som lämnats av deltagaren, eller om vinnaren inte uppfyller kraven för att delta i tävlingen, förlorar vinnaren sin rätt till vinsten och SPL har rätt att utse en ny vinnare.
11. Priset är personligt och kan inte bytas ut mot andra vinster eller medel.
12. Vinnaren ansvarar själv för att betala eventuell skatt som uppstår till följd av vinsten. Läs mer på Skatteverkets hemsida: https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2023.15/2621.html#h-Tavlingsvinster
13. SPF och SPL tar inte ansvar för konsekvenserna av att tävlingsbidrag försvunnit, sänts fel, blivit för sent levererade, för eventuella tekniska svårigheter eller problem som kan påverka slutresultatet för tävlingen.
14. SPF och SPL är inte heller ersättningsskyldiga för någon som helst skada eller kostnad som deltagaren ådrar sig i samband med tävlingen eller i relation till vinsten i tävlingen och SPF och SPL lämnar heller inte några garantier vad gäller vinstens skick.
15. Intill dess att tävlingen är slutligt avgjord har SPL alltid rätt att avbryta tävlingen. Deltagaren har vid avbrytande av tävling i förtid inte någon rätt till kompensation.
Vilka personuppgifter behandlar vi och varför? Hur länge sparas uppgifterna?
16. De personuppgifter som lämnas av deltagaren i samband med insändandet av tävlingsbidraget kommer att behandlas för att kunna administrera tävlingen. Vår rättsliga grund för behandlingen är att den är nödvändig för att vi ska fullgöra vårt avtal. Det betyder att SPL behandlar deltagarens uppgifter för att uppfylla ett åtagande gentemot deltagaren, att kunna informera om vem som vunnit och förmedla vinsten.
17. De personuppgifter vi behandlar är uppgifter som deltagaren själv har uppgett till oss. Dvs förnamn, efternamn, e-postadress samt kundnummer. Uppgifterna sparas till dess att tävlingen är avslutad och vinsten är skickad via e-post, som längst 3 månader från avslutad tävling. I syfte att publicera vinnarna på hemsidan sparas uppgifter om vinnarna i form av förnamn, efternamn och vinst i 4 månader. Underlag om vinster sparas i enlighet med bokföringslagen.
Vilka kan få tillgång till personuppgifterna?
18. Deltagarens personuppgifter behandlas av SPL samt samarbetspartners för att kunna genomföra denna tävling.
19. I förekommande fall skickas även uppgifter till Skatteverket i enlighet med punkten 12 i dessa tävlingsvillkor.
Vem är ansvarig för behandlingen av personuppgifterna?
20. Deltagarens personuppgifter behandlas av SPL samt samarbetspartners som t ex distributör av vinsterna.
Kontaktuppgifter vid frågor eller utövande av dina rättigheter.
21. Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du vill använda de rättigheter du har när vi behandlar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon: 0771 22 55 22 och e-post: kundservice@postkodlotteriet.se, eller vårt dataskyddsombud på dpo@postkodlotteriet.se.
22. Om du inte är nöjd med hur vi behandlar dina personuppgifter kan du anmäla ditt missnöje till Integritetsskyddsmyndigheten som är tillsynsmyndigheten för personuppgiftsbehandling.
23. Mer utförlig information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på https://www.postkodlotteriet.se/kundservice/personuppgiftspolicy.