Vanliga frågor om Vinstvalet
Hur väljer jag min vinst i Vinstvalet?
Uppdaterad 2024-04-16
Grattis till din vinst! 🌟 Att lösa in din vinst är enkelt:
- Om du mottagit vinstbesked via SMS eller mejl: Använd den bifogade länken för att komma direkt till sidan där du registrerar ditt vinstval.
- Om du mottagit vinstbesked via brev: Besök Vinstvalets hemsida och ange den medföljande vinstkoden här:
Följ sedan dessa steg för registrera ditt vinstval:
- Välj den produkt eller de produkter du vill ha.
- Bekräfta ditt val genom att ange ditt födelsedatum (ÅÅÅÅMMDD).
- Kontrollera att dina personuppgifter är korrekta.
- Acceptera de allmänna villkoren och bekräfta ditt vinstval.
En bekräftelse skickas omedelbart till din angivna mejladress efter att ditt vinstval har registrerats. Skulle du önska hjälp med din beställning, tveka inte att kontakta oss.
Observera att du har lite mer än två veckor på dig att göra ditt val. Om inget val görs inom denna period skickar vi den förvalda produkten för att säkerställa att du inte går miste om din vinst.
Hur reklamerar jag en trasig produkt i Vinstvalet?
Uppdaterad 2024-04-12
Inget att oroa sig för att vinsten fick en törn i leveransen - vi löser det så klart!
För att göra en reklamation:
- Ta en bild på den skadade produkten
- Mejla bilden till kundservice@postkodlotteriet.se. Ange ditt kund- eller personnummer samt önskad åtgärd i mejlet så hjälper vi dig så snart som möjligt!
Kan jag byta vinstval i efterhand?
Uppdaterad 2024-04-12
Nej, det går inte att byta i produkt efterhand. När du vinner i Vinstvalet har du drygt två veckor på dig att välja din vinst på vår hemsida.
Om du inte gör ett vinstval inom den perioden skickar vi ut den förvalda produkten, för att du inte ska gå miste om din vinst.
Skulle vinsten vara defekt på något vis går det självklart bra att göra en reklamation, så skickar vi ut en ny produkt till dig.
När får jag min tidning från Vinstvalet?
Uppdaterad 2024-04-09
När du väljer en tidningsprenumeration i Vinstvalet kan det ta upp till tre månader innan det första numret skickas hem till dig.
Tiden för utskick varierar beroende på vilken tidning du valt och hur ofta den ges ut. Om du vill ha information om datum för utgivning av din tidning går det bra att kontakta det aktuella tidningsförlaget:
- Egmont: 040-400 222
- Aller Media: 042-444 30 00
Hur ändrar jag mobilnummer i Vinstvalet?
Uppdaterad 2024-04-12
Har du gjort ett vinstval och behöver ändra dina kontaktuppgifter?
Kontakta oss via kundservice@postkodlotteriet.se eller 0771-22 55 22 och meddela ditt aktuella mobilnummer. Då kommer vi att uppdatera det och se till att du får information om din leverans.
Inte beställt ännu?
Om ditt mobilnummer inte stämmer när du ska beställa i Vinstvalet kan du uppdatera det genom att logga in på Mina Sidor gå till Min profil.